Kayseri’de Çerkesce öğretimi için 2014-2015 döneminde on sınıf açıldı


Bilindiği gibi Milli Eğitim Bakanlığı 2012- 2013 öğretim yılından itibaren orta öğrenim okullarında ki  seçmeli dersler arasına ‘’Yaşayan Diller ve Lehçeler’’ dersini de almıştı. Kayseri de geçtiğimiz eğitim öğretim yılında, Uzunyayla da Şehit Aziz Özkan Ortaokulu ve Karakuyu Ortaokulu’nda Çerkesce sınıflar açılmıştı. http://cherkessia.net/news_detail.php?id=6049

2014-2015 eğitim öğretim yılında ise, Kayseri Kafkas Derneğinin girişimleri ile başlatılan çalışmalar Kaffed’in dil eğiticilerine yönelik  kurs ve sertifikasyon programı ile tamamlanarak gerekli başvurular yapılmıştı. Bu çalışmaların sonucunda Kayseri il merkezinde 5 sınıf, Kayseri İli Pınarbaşı İlçesi Karakuyu Köyü Ortaokulunda 2 sınıf, Kayseri İli Kaynar Kasabası Ortaokulunda 3 sınıf olmak üzere 10 Çerkesce sınıf açıldı.

Kayseri’de Çerkesce Seçmeli Dil Sınıfı Açılan Okullar ve Öğretmenlerinin isimleri;

1)    Şehit Aziz Özkan Ortaokulu, Öğretmenler; Dijan Toğan Sürücü, Diyane İnci (1 Sınıf)

2)    Hoca Yusuf Erdem Ortaokulu, Öğretmen; Kemal Candan (1 Sınıf)

3)    Fatin Rüştü Zorlu Ortaokulu,  Öğretmen; Serdar Baytam (1 Sınıf)

4)    Kadir Has Ortaokulu:  Öğretmen; Hacı Adem İlhan (2 Sınıf)

5)    Karakuyu Ortaokul: Öğretmen; Gökhan Kızılkaya, Tuncer; Genel (2 Sınıf)

6)    Kaynar Ortaokulu: Öğretmenler; Erdin Toktamış, Ayşegül Getiren; (3 Sınıf)