Çerkes kültürünü Tasarladığı Kıyafetlerde Yaşatıyor

Kayseri'de yaşayan Dicle Yavuz, Çerkes kültürünün unutulmaması için Çerkes kıyafetleri tasarlıyor

Kayseri'de yaşayan Dicle Yavuz, Çerkes kültürünün unutulmaması için Çerkes kıyafetleri tasarlıyor. Yavuz, tasarladığı kıyafetleri yurtdışına da ihraç ediyor.

Kayseri'de yaşayan Dicle Yavuz, Çerkes kültürünün unutulmaması için kolları sıvadı. Kendi imalathanesinde Çerkes kıyafetleri tasarlayan Yavuz, tasarladığı kıyafetleri yurtdışına ihraç ediyor. Çerkes kültürünü yaşatmak için bu işe başladığını söyleyen Yavuz, "Yaklaşık 10 sene oldu. Önce hobi olarak başladım. Hobi dememin sebebi kültürel bir eksiklik his ettiğim için kendi çapımda bir şeyler yapmaya başladım. Kültürel bebeklerle başladım bu işe. İlk yaptığımda saat üçtü ve sabaha kadar seyretmiştim. Çok hüzünlenmiştim. Daha sonra sünnet kıyafetleri, gelinlik, ve damatlıkla devam etti" dedi.

Yavuz, "Bu talebi oluşturmak için baya uğraştık tüm Türkiye'yi dolaştık. Festivallerde bu kıyafetlerimizle tanıtım yaptık ve bu talebi oluşturduk. Bu işte başarılı olduğumu düşünüyorum çünkü bu işi yapmak isteyen bir sürü insan bana geldi. İnşallah nefesim yettiği sürece devam edeceğim" ifadelerini kullandı.

Kaynak: İHA

haber3.com