Samsun Çerkes Derneği’nden ‘müfredat' Açıklaması

Samsun Çerkes Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Sedat Uygun, “Ortaokullardaki Çerkes (Adige) dili seçmeli dersinin iki ayrı müfredatı ve iki ayrı alfabesi olmuştur.


Milli Eğitim Bakanlığı’nı kararlarını geri çekmeye ve müfredatın uygulamasını iptal etmeye çağırıyoruz” dedi.

Adigecenin yeni uygulama ile iki ayrı müfredatı ve iki ayrı alfabesi olduğunu ifade eden Çerkes Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Sedat Uygun, “Milli Eğitim Bakanlığı(MEB) Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokul’larında Çerkesce (Adige) seçmeli ders eğitiminde uygulanmakta olan müfredat, anavatanımız Kafkasya’da 80 yıldır kullanılan resmi kiril alfabe ile hazırlanmıştır. Bu uygulama başarıyla devam ederken Adige Dil Derneği tarafından Latin harflerle hazırlanmış ikinci bir müfredat, 27 Şubat 2015 tarihinde imzalanarak ve Tebliğler Dergisi’nin Nisan sayısında yayınlanarak yürürlüğe girmiştir.

Milli Eğitim Bakanlığı müfredat uygulamalarında her dersin tek müfredatı ve tek alfabesi vardır. Değil bir dil dersinin, nakış dersinin bile tek bir müfredatı vardır. Ancak bugün bakanlık tarihinde bir ilk yaşanmış ve ortaokullardaki Çerkes dili seçmeli dersinin iki ayrı müfredatı ve iki ayrı alfabesi olmuştur. Bu durum Milli Eğitim Bakanlığı’nın ‘eğitim programı tekniklerine’ aykırıdır. Bu durum şimdiye dek özenle korunan ‘müfredatta birlik ilkesine’ aykırıdır. Bakanlık tarafından yeni kabul edilen müfredat ise Latin harflerle hazırlanmıştır. Latin alfabe müfredatının kabul edilmesi bakanlığın isminin başındaki ‘Milli’ ifadesine dahi aykırıdır. Alfabe müfredatı uygulanmaya başlarsa; yeni müfredat ve kitapların basımı ve dağıtımı için fazladan emek, zaman ve maddi kaynak harcanacaktır.

Okul idareleri iki ayrı müfredat ve kitap için iki ayrı öğretmen ve sınıf temin etmek zorunda kalacaktır. Dersi seçmek konusunda bin bir çekincesi olan veli ve öğrencilerin önüne ‘iki ayrı alfabeden birini seçmek’ gibi yeni bir çekince konulmuş olacaktır. Milli Eğitim Bakanlığı’nı kararlarını geri çekmeye ve müfredatın uygulamasını iptal etmeye çağırıyoruz” şeklinde konuştu.

beyazgazete.com