Khuade Adnan Polisteki İfadesinden Sonra Gözaltına Alındı!

Khuade Adnan

Çerkesya aktivisti ve Çerkesya Yurtseverleri sözcülerinden Khuade Adnan'a yönelik hukuksuz uygulamalara bugün bir yenisi daha eklendi.

Bugün (15 Aralık) sabah saatlerinde Khuade Adnan’ın kızının Maykop’da ki dükkanına gelen iki FSB memuru ve bir polis görevlisi, ellerinde arama emri olmadan mağazayı aramak istedi.

Herhangi bir arama için kontrol evrağı soran Khuade Adnan’a mukavemet eden görevliler daha sonra kendisini polise şikayet ettiler. Bu olay sonrası Maykop savcılığına şikayet başvurusu yazmak için yola çıkan Khuade Adnan polis tarafından gözaltına alındı. Geceyi polis merkezinde geçirecek ve yarın sabah mahkemeye çıkarılacak.  

Aşağıda Khuade Adnan’ın göz altına alınmadan önce  Facebook sayfasından paylaştığı notu yayınlıyoruz.


Değerli arkadaşlar,

Dün kızımın adına olan dükkanıma rospatrebnadzor adlı kontrol kurumu 2 FSB'li ve bir polis ile geldiler. Herhangi bir kontrol emri göstermediler. 3 saat kadar uğraşıp protokol yazıp gittiler. Bugün aynı kişiler yine geldiler. Kızım sert çıkmış. Beni arayınca bende gittim. Ellerinde herhangi bir evrak yoksa dışarı çıkmalarını söyledim. FSB'li dışında hepsi çıktı. Onu da çıkarmak istedim ama başaramadım. Herkes dışarı çıkınca o içeride kalsa da dükkanı kapamak istedik. Bu defa kendi beni tuttu ve çıkarmak istemedi. Kapı ağzında beni içeri doğru iterken cam kırıldı. Kırılan cam deri kabanımı kesti.

Cam kırılınca ben elinden kurtularak dışarı çıktım. Ve dükkanı kapatıp eve geldik. Aradığım avukatların hepsi şu anda meşgul. Bir avukat Türkiye ile irtibatlı olanların hepsine yapılıyor dedi. Bugün sen 3. sün dedi arayan.

Kızım ve eşim dükkana döndüler. Diğerleri de beklemede ve onlardan kontrol hakları olduğunu ve dükkanı açmalarını talep ediyorlar. Açmadıkları taktir de kapıyı kırıp gireceklermiş. Bende bunu yazıp, savcılığa şikayet dilekçesi yazmaya gideceğim. Şimdilik bu kadar.